מוסדות לימוד הבית של תמר

הבית של תמר נתניה (שפיים)

מיקום: נורדאו 18, נתניה.
סוג חינוך: חינוך מיוחד
טלפון: 09-9512529
מייל: tamarshfaim1@tomashin.co.il

"הבית של תמר" הינו תיכון שש שנתי לנערים ולנערות עם לקויות למידה ובעיות קשב וריכוז.

את ביה"ס הקימה ב- 1990 תמר פדבו ז"ל, אשת חינוך פורצת דרך שחלמה והגשימה הקמת בתי ספר לנערים ונערות אינטליגנטיים, שמסגרות החינוך הרגיל לא הצליחו לתת להם את המענה לו הם זקוקים. בית הספר הוקם בכדי לאפשר לתלמידים.ות עם לקויות למידה מורכבות וקשיי קשב וריכוז, ללמוד בדרך אחרת שתיתן מענה לצרכיהם השונים תוך מיצוי יכולותיהם האישיות. כמו כן, להקנות לתלמידים ולתלמידות כלים שיאפשרו להם להיות לומדים עצמאיים ובוגרים המשתלבים היטב בחברה.

בבית הספר בנתניה לומדים כ- 185 תלמידים ותלמידות ב-16 כיתות מ-ז' עד יב'. 

התלמידים מגיעים לבית הספר ממגוון רשויות.

בית הספר מחולק לשתי חטיבות: חטיבת ביניים (כיתות ז'-ט') וחטיבה עליונה (כיתות י'-י"ב). בראש כל חטיבה עומד/ת רכז/ת חטיבה. 

בכל כיתה לומדים כ-12 תלמידים.ות ובראשה מחנכ/ת שמהווה את הכתובת העיקרית עבור תלמידי הכיתה. 

לכל חטיבה יש 2 רכזות חברתיות, שאמונות על ארגון והוצאה אל הפועל של כל הפעילויות החברתיות הפנים והחוץ בית ספריות.

בשנים הראשונות בחטיבת הביניים, לצד למידה, העבודה המרכזית שנעשית היא על שיקום תחושת המסוגלות והערך העצמי, האמון במערכת ובצוות, חיבור לקבוצת השווים תוך שימת דגש בעבודה על מיומנויות חברתיות וצבירה של חוויות הצלחה. לצד הקניית הרגלים, אסטרטגיות למידה ורכישת התוכן במקצועות השונים, מתרחשת כאמור עבודה רבה על חיזוק הביטחון העצמי, תחושת המסוגלות, פיתוח מיומנויות ועבודה רבה על התחום החברתי. 

בחטיבה העליונה, לצד המשך העבודה על חיזוק תחושת הביטחון והערך העצמי, מושם דגש על למידה לקראת בחינות הבגרות והכנה להמשך הדרך.

כל תלמידי ביה"ס נמצאים במסלול לבגרות מלאה, ומרביתם מסיימים את התיכון כשהם זכאים לתעודת הבגרות.

רבים מהנערים והנערות שלומדים בביה"ס, הגיעו אליו לאחר שהתקשו להשתלב במסגרות אחרות. התהליך שהם עוברים כאן הוא ייחודי, משמעותי ומרגש, ומאפשר להם לצאת מביה"ס כבוגרים המשרתים בצבא, מתנדבים לשירות הלאומי, משתלבים בעולם העבודה, חלקם יוצאים ללימודים גבוהים ובעיקר- מאמינים יותר בעצמם וביכולותיהם.

הצוות שעובד בביה"ס- קבוצה של אנשי ונשות חינוך שמקדישים זמן, מחשבה והמון רגש בעבודה עם הנערים והנערות. כיום בבית הספר עובדים כ- 55 אנשי צוות: כ- 40 מורים ומורות (מחנכים.ות ומורים מקצועיים), רכזי מקצוע, רכזות חברתיות, רכזי חטיבות, סגנית ורכזת פדגוגית, יועצת, צוות טיפולי (מתחום אומנות, דרמה, תנועה, עבודה סוציאלית, גינון טיפולי, מרפאה בעיסוק), צוות סיוע ובנות ובני שרות לאומי. 

בנוסף, בביה"ס צוות מנהלה מסור ומשמעותי: מזכירות ביה"ס ואב הבית.

מנהלת "הבית של תמר" בנתניה היא יעל בן-ארי בידנר, מנהלת את בית הספר זו השנה האחת עשרה ועובדת ב"בית של תמר" מעל 20 שנה.

מידע נוסף צמצום תצוגה

הבית של תמר משמר השרון

מיקום: קיבוץ משמר השרון
סוג חינוך: חינוך מיוחד
טלפון: 09-8983535
מייל: Tamarmishmar1@tomashin.co.il

הבית של תמר- משמר השרון

 

  • "הבית של תמר" הוקם בשנת 1990 במטרה לאפשר לתלמידים ליקויי למידה ובעלי הפרעות קשב-וריכוז להשתלב במערכת בחינוך. הרעיון מאחורי הקמת הבית היה, לאפשר לתלמידים ללמוד בדרך אחרת, לחזק את בִּיטחונם, למנוע נשירה מהלימודים ולמצות את יכולותיהם האישיות לרכישת תעודת 

מסגרת בית הספר :

מספר התלמידים: כ – 190 כיתות ז'-יב'

הבית של תמר מאפשר

  • מאפשר למידה באקלים מותאם
  • מאפשר חוויות הצלחה לימודיות.  
  • מקנה לתלמידיו כלים ומיומנויות חברתיות
  • מוביל את התלמידים למסלול לבגרות מלאה

תוכנית לימודים:

בחטיבת הביניים – 

  • בנוסף למקצועות הליבה, משולבים שיעורים בנושאים בלתי פורמליים, המאפשרים את העצמת חוזקות התלמיד; הנאה; אוורור (גינה אקולוגית, בישול , משחקי חשיבה, נבחרות ספורט ועוד..). 

בחטיבה העליונה – 

  • למידה לפי מסלולי הבגרות.
  • מקצועות מורחבים: גאוגרפיה; חקלאות בהתמחות: כלבים / סוסים / בישול ותזונה.

נתוני פתיחה: 

פוטנציאל קוגניטיבי מולד  גבוה מזה הנרכש בפועל. חוסר אונים נרכש כתוצאה מלמידה ללא הצלחה בצִדה.
דימוי עצמי-לימודי נמוך / דימוי חברתי פגוע / העדר מוטיבציה / קשיים רגשיים-חברתיים/ חוסר אמון במערכת / קשיי התנהגות כתוצאה מתסכול מתמשך. 

  • התלמיד עובר מסע משמעותי ב"בית של תמר" – המעלה את תחושת השייכות, תחושת המסוגלות, הופך ללומד עצמאי, האחראי על הלמידה שלו, ולבוגר התורם לחברה ומוכן לחיים, כולל שרות צבאי/לאומי משמעותי; לימודים אקדמאיים; יציאה לעולם העבודה. 

מידע נוסף צמצום תצוגה

הבית של תמר ראש העין

מיקום: בזק 6, ראש העין 
סוג חינוך: חינוך מיוחד 
טלפון: ‭03-6573945
מייל:roshhaayin@tomashin.co.il

בית ספר "הבית של תמר"

"כל מה שילד צריך הוא מבוגר אחד שיאמין בו." (הרב שלמה קרליבך)

מנהלת בית הספר: סבטה קוזל

מס' תלמידים: 93 (ביה"ס צומח – ז'-יא', בשנה הבאה יב')

כתובת: בזק 6, ראש העין

טלפון: 03-6573945

הבטחה החינוכית שלנו:

בית הספר "הבית של תמר". בית הספר לחינוך מיוחד, הוא בית ספר על יסודי, שש שנתי (מכיתה ז' עד יב'). בית הספר אינטימי עם אווירה משפחתית וחמה. מטרתו המרכזית של בית הספר היא לאפשר לתלמידים/ות לממש את החוזקות שלהם  ולהביא את עצמם לידי ביטוי ומימוש. אנו מאפשרים לתלמידים/ות חווית הצלחה לימודית על ידי התאמת תוכניות הלימוד לתלמידים בעלי לקויות למידה, ועל ידי יצירת אקלים מיטבי המותאם לצרכים שלהם/ן. באמצעות כך מחזקים את הדימוי העצמי והלימודי של כל אחד ואחת.

ייעוד בית הספר:

  • לצמצם פער בין הפוטנציאל לתפקוד הלימודי.
  • להגביר את המסוגלות והתפקוד העצמאי בתחומים אקדמיים.
  • להגביר את יכולתו של התלמיד/ה לסנגור עצמי ודרישת הזכויות שיאפשרו לו/לה לצמצם את הפערים ולתפקד באופן נורמטיבי בהתאם ליכולותיו האמתיות.
  • יצירת אקלים ותנאים מותאמים לתלמידים/ות עם לקות למידה ובעיות קשב וריכוז ושימוש בדרכי הוראה דיפרנציאליות.
  • לחזק את הביטחון העצמי ואת הדימוי העצמי האקדמי והחברתי.
  • לשקם את המוטיבציה ללמידה.
  • למנוע נשירה.
  • לאפשר רכישת תעודת בגרות כמפתח ראשון לחיים בוגרים.

עשייה ייחודית:

אנו מאמינים כי למידה מקדמת ומחזקת מתרחשת כאשר מצליחים לראות כל ילד וילדה. אנו מלמדים בכיתות קטנות, המאפשרות זיהוי ואיתור צרכים אישיים, תמיכה ועזרה לכל אחד ואחת על פי צרכיו/יה. לרוב, בכיתות, בנוסף למורה המלמד נוכחת סייעת המחזקת באופן אישי ומותאם את התלמידים. 

אנו מאמינים כי התאמת חליפה אישית לכל תלמיד תוביל לחיזוק הדימוי העצמי ולהצלחה בלימודים. לרבות, התאמת חומרי הלימוד לצרכים הייחודיים. יחד עם זאת אנו מכוונים ומתמקדים בתכנית הלימודים לבגרות.

אנו מאמינים כי דאגה לרווחה רגשית של התלמיד והתבוננות מעמיקה על כל התמודדויותיו, בביה"ס, בבית ובחברה, תאפשר פניות ללמידה וצמיחה האישית, לפיכך תלמידי בית הספר מקבלים טיפול רגשי פרטני או קבוצתי על ידי מטפלים מוסמכים בהבעה ויצירה.

אנו מאמינים כי כל מי שתורם לסביבה בה הוא חי, מפיק ממנה יותר עבור עצמו. ככל שבן אדם יהיה מעורב יותר כך יהיה בעל תחושת שייכות חזקה יותר. לכן בבית הספר ניתן דגש על תחום מעורבות חברתית ערכית. אנו מעודדים תלמידים לקחת חלק בפרויקטים בית ספריים ובתרומה לקהילה. לדוגמא: מועצת תלמידים, פרויקט מעורבות חברתית, עיצוב בית הספר, אריזת סלי מזון לקראת חגים ועוד'.

אנו מאמינים בפיתוח יצירתיות והרחבת ידע כללי בתחומי דעת רלוונטיים לגיל ההתבגרות. לכן בבית הספר מתקיימות סדנאות בנושאים חינוכיים מגוונים רבים, כגון, הכנה לצה"ל, מיניות, אומנות ועוד.

מידע נוסף צמצום תצוגה

הבית של תמר ראשון לציון

מיקום: הרצל 117 ראשון לציון 
סוג חינוך: חינוך מיוחד
טלפון: 03-9560906
מייל:tamarrishon@tomashin.co.il

בית הספר "הבית של תמר" הוא בית ספר לחינוך מיוחד כוללני המיועד לתלמידים בעלי לקויות למידה מורכבות והפרעות קשב וריכוז ובעלי אינטליגנציה תקינה. המעטפת הבית ספרית מתמקדת בתחום הלימודי עם התייחסות לאסטרטגיות למידה וצמצום פערים לימודיים.

בית הספר הוא שש שנתי לתלמידים מכיתה ז' עד כיתה יב' ומונה כ-14 כיתות בסך הכל.

בית הספר שייך לרשת תיכוני טומשין, (במעמד "מוכר שאינו רשמי") ונמצא תחת פיקוח משרד החינוך - אגף החינוך המיוחד בראשון לציון. 

 

למידה

הלמידה בבית הספר מתבצעת בכיתות קטנות של עד 12 תלמידים בכיתה. 

בחטיבת הביניים (כיתות ז'-ט'): נערכים מיפויים במקצועות שפה, מתמטיקה ואנגלית לפיהם משובצים התלמידים לקבוצות לימוד. ישנה עוזרת הוראה כיתתית בנוסף למחנך המסייעת לתלמידי הכיתה בשיעורים השונים.  בנוסף למקצועות הליבה בתוך המערכת משובצים שיעורי העשרה לתלמידים עם חובת השתתפות בתחומי ספורט אומנות וכד' המשתנים משנה לשנה.

בתיכון (כיתות י'-יב'): הלמידה ממוקדת במקצועות הבגרות במטרה לסיים את התיכון עם תעודת בגרות מלאה. מגמות הלימוד הקיימות בבת הספר: קולנוע, אומנות, מדעים עם התמחות באילוף כלבים.

ישנו מרכז למידה הפועל 3 פעמים בשבוע בסיום יום הלימודים. במרכז הלמידה ניתנים תגבורים ותמיכה לימודית על ידי עוזרות ההוראה ואנשי הצוות.

 

חברתי

בית הספר רואה בחינוך החברתי ערך מוביל הפעילות החברתית בביה"ס נגזרת מלוח הפעילות השנתי של משרד החינוך ומנהל חברה נוער.

בית הספר משלב פעילויות חברתיות ביום יום על מנת לשפר את האווירה בביה"ס ואת תחושת השייכות של כלל התלמידים תוך שיפור יכולותיהם החברתיות, הרגשיות והלימודיות כאחד.

רגשי

כל תלמיד בבית הספר משתתף בתרפייה כיתתית או סדנה:

בכיתות ז'-י': תרפייה כיתתית בשיתוף צוות הכיתה- מחנכי הכיתות ועוזרת הוראה לפי מודל הכיתה כקבוצה.

בכיתות י"א: סדנת התמודדות עם חרדת בחינות בשיתוף עם מחנכי הכיתות.

בכיתות י"ב: סדנת פרידה בשיתוף מחנכי הכיתות.

קבוצות טיפול נוספות שקיימות: סטודיו פתוח, סדנת כתיבה, סדנת העצמה, קבוצת בנים, קבוצת בנות.

מידע נוסף צמצום תצוגה
כניסה למערכת