"הבית של תמר" הוקם בשנת 1990 במטרה לאפשר לתלמידים ליקויי למידה-קשב-וריכוז להשתלב במערכת החינוך. תמר פדבו ז"ל הקימה בית שיאפשר לתלמידים ללמוד בדרך אחרת, לחזק את בִּיטחונם, למנוע נשירה מהלימודים ולמצות את יכולותיהם האישיות לרכישת תעודת בגרות, כמפתח ראשון לחיים הבוגרים.
כיום, רשת טומשין כוללת ארבעה בתי ספר "הבית של תמר", בעלי התמחות ארצית בלקויות למידה. בתי הספר הינם מסגרות שש-שנתיות (ז'-י"ב) בחינוך המיוחד, המגישות את כלל התלמידים לבחינות הבגרות ומובילות אותם לגיוס לצה"ל / לשירות לאומי והשתלבות בחברה. התלמידים נקלטים בבתי-הספר לאחר שעברו ועדת זכאות ואפיון, בה נקבע אפיון 58 לקויות למידה ר"ב/ADHD. הרשת נותנת מענה לתלמידים המגיעים מ-45 רשויות שונות ברחבי הארץ.
רבים מתלמידינו מגיעים ל"בית של תמר" עם תפיסה שלילית מוקדמת לגבי לימודים ומסגרות חינוכיות. בדרך כלל, התפיסה הזו מגיעה בעקבות חוויות קשות של חוסר הצלחה ולעתים חוסר יכולת להשתלב בחברת השווים להם.
"הבית של תמר" פיתח שיטות הוראה ייחודיות ומודלי עבודה לימודיים, חברתיים ורגשיים, תוך ניסיון לתת מענה לאמונות השליליות ולספק לתלמידים חוויה מיטיבה.
"הבית של תמר" שואף להוות עבור תלמידיו מסגרת מכילה, מגנה ושומרת לצמיחה אישית, לימודית וחברתית. צוות בית הספר, מעניק תחושת ביטחון וחוסן, מאמין בתלמידיו ומקדמים לסיום 12 שנות לימוד ותעודת בגרות מלאה. מצמיח את תלמידיו להיות בוגרים עצמאיים, המשתלבים בחברה בצורה מיטיבה. בית-הספר שואף להביא לידי ביטוי את החוזקות של התלמיד, תוך הכרה של קשייו – הבנתם וקבלתם. אנו ב"בית של תמר", שואפים להעצים את תחושת המסוגלות של התלמידים בהיבט הלימודי, החברתי והרגשי, באמצעות טיפול מערכתי, דוגמת טיפוח מיומנויות ואסטרטגיות למידה, תרגול מיומנויות (אקדמיות ,חברתיות ,ורגשיות), פיתוח אקלים פסיכו פדגוגי מיטבי ופיתוח דיאלוג רגשי –פדגוגי. אנו דואגים להעצים את הדימוי העצמי של התלמידים תוך כדי יצירת אמון, ולהובילם ללמידת לקיחת אחריות והפיכתם לבוגרים עצמאיים, הנוטלים אחריות על דרכם ומעשיהם. בית-הספר מעודד ומחזק את הזהות האישית של תלמידיו, תוך כדי שמירה וחיזוק תחושת השייכות שלהם לקבוצת השווים בפרט ולחברה בכלל.
בתי הספר של הבית של תמר פועלים תחת פיקוח משרד החינוך.
אני מאמין
"הבית של תמר" הוקם בשנת 1990 במטרה לאפשר לתלמידים ליקויי למידה-קשב-וריכוז להשתלב במערכת החינוך. תמר פדבו ז"ל הקימה בית שיאפשר לתלמידים ללמוד בדרך אחרת, לחזק את בִּיטחונם, למנוע נשירה מהלימודים ולמצות את יכולותיהם האישיות לרכישת תעודת בגרות, כמפתח ראשון לחיים הבוגרים.
כיום, רשת טומשין כוללת ארבעה בתי ספר "הבית של תמר", בעלי התמחות ארצית בלקויות למידה. בתי הספר הינם מסגרות שש-שנתיות (ז'-י"ב) בחינוך המיוחד, המגישות את כלל התלמידים לבחינות הבגרות ומובילות אותם לגיוס לצה"ל / לשירות לאומי והשתלבות בחברה. התלמידים נקלטים בבתי-הספר לאחר שעברו ועדת זכאות ואפיון, בה נקבע אפיון 58 לקויות למידה ר"ב/ADHD. הרשת נותנת מענה לתלמידים המגיעים מ-45 רשויות שונות ברחבי הארץ.
רבים מתלמידינו מגיעים ל"בית של תמר" עם תפיסה שלילית מוקדמת לגבי לימודים ומסגרות חינוכיות. בדרך כלל, התפיסה הזו מגיעה בעקבות חוויות קשות של חוסר הצלחה ולעתים חוסר יכולת להשתלב בחברת השווים להם.
"הבית של תמר" פיתח שיטות הוראה ייחודיות ומודלי עבודה לימודיים, חברתיים ורגשיים, תוך ניסיון לתת מענה לאמונות השליליות ולספק לתלמידים חוויה מיטיבה.
"הבית של תמר" שואף להוות עבור תלמידיו מסגרת מכילה, מגנה ושומרת לצמיחה אישית, לימודית וחברתית. צוות בית הספר, מעניק תחושת ביטחון וחוסן, מאמין בתלמידיו ומקדמים לסיום 12 שנות לימוד ותעודת בגרות מלאה. מצמיח את תלמידיו להיות בוגרים עצמאיים, המשתלבים בחברה בצורה מיטיבה. בית-הספר שואף להביא לידי ביטוי את החוזקות של התלמיד, תוך הכרה של קשייו – הבנתם וקבלתם. אנו ב"בית של תמר", שואפים להעצים את תחושת המסוגלות של התלמידים בהיבט הלימודי, החברתי והרגשי, באמצעות טיפול מערכתי, דוגמת טיפוח מיומנויות ואסטרטגיות למידה, תרגול מיומנויות (אקדמיות ,חברתיות ,ורגשיות), פיתוח אקלים פסיכו פדגוגי מיטבי ופיתוח דיאלוג רגשי –פדגוגי. אנו דואגים להעצים את הדימוי העצמי של התלמידים תוך כדי יצירת אמון, ולהובילם ללמידת לקיחת אחריות והפיכתם לבוגרים עצמאיים, הנוטלים אחריות על דרכם ומעשיהם. בית-הספר מעודד ומחזק את הזהות האישית של תלמידיו, תוך כדי שמירה וחיזוק תחושת השייכות שלהם לקבוצת השווים בפרט ולחברה בכלל.
בתי הספר של הבית של תמר פועלים תחת פיקוח משרד החינוך.