רשת תיכוני-טומשין הציבה בראש סדרי העדיפויות את "ערכיותם" של תלמידיה כיעד מרכזי ומוביל. בד בבד למאמצים הבלתי נדלים של מיפויים, הכוונתם והובלתם של התלמידים לבגרות מלאה, מתקיים תהליך בלתי מתפשר של יצירת "בוגר-ערכי" תוך כדי גיבוש ה "זהות האישית" מתוך האינטראקציה היום יומית עם דמויות מובילות בבית הספר מהמקום של "דוגמא אישית" ו "מודל לחיקוי".
מניסיוננו המצטבר ברשת, נוכחנו לדעת כי טיפוח "מעמדו הרגשי" של התלמיד, תורם באופן משמעותי לרצונו לרכוש את המיומנויות, האמונות והסמלים הערכיים הקיימים בחברה הישראלית ובעולם כולו.
פועלה של הרשת בקידום תפיסה זו מתבצע במספר מישורים:
- הקניית "כישורי חיים", מידע ודרכים לטיפוח ערכים.
- בניית "מנהיגות צעירה" בתחומים מגוונים.
- חיזוק האחריות האישית.
- חיזוק הרגישות לצרכי הקהילה והסביבה.
- פיתוח אקלים בית-ספרי המושתת על פיתוח מודעות להתנהגות מכבדת, סובלנות ומעורבות חברתית.
- הגברת המעורבות, התרומה, הזיקה והנאמנות לחברה ולמדינה מתוך תחושת אחריות ואכפתיות.
- פיתוח וטיפוח נושא "הקיימות" והשמירה על איכות הסביבה ומחויבות סביבתית.