קולנוע עיוני
מגמת קולנוע פותחת בפני התלמיד אופקים חדשים בדעת, ובהבנת תהליכים חברתיים והיסטוריים.
בנוסף המגמה פותחת לו פתח אל עצמו, ואל מקומות שלא ידע שטמונים בו. באמצעות הקולנוע והכלים הייחודיים שלו ניתנת לתלמידים דרך חדשה לזהות מקומות אלה ולהוציאם אל הפועל.
מעל הכל הלימודים במגמה הופכים את התלמיד לצופה רגיש יותר, נבון יותר ובעל דקויות אבחנה, אדם שיודע להעריך ולהוקיר אמנות ויצירה טובה.
הלימודים מחולקים ללימודים עיוניים ומעשיים במשך שלוש שנים, המהווים יחדיו חמש יחידות בגרות.
במהלך הלימודים יתנסו התלמידים בכתיבת תסריטים, צילום, הפקה, עריכה ובימוי ויפיקו סרט גמר משותף.
אומנות עיוני
בלימודי סדנת האמנות נתנסה בתהליכי יצירה.
נעבוד עם מגוון חומרים שונים ונושאים שונים שיבואו לידי ביטוי בפרויקט הגמר האישי של כל תלמיד, בתום שלוש שנות לימודי אמנות.
נלמד ונתנסה בצורות שונות של אמנות (מדיום): רישום, ציור, פיסול, קולאז׳ ושיטות הרכבה שונות.
נלמד יכולת ביטוי אמנותית והכרות עם טכניקות עבודה שונות על מנת להביע נושא או מסר.
נלמד על זרמים שונים באמנות ונתנסה ביצירה בעקבות אמנים מתולדות האמנות.
את שיעור תולדות האמנות נתחיל בלימודי ״שפת האמנות״.
נלמד לפתח ולשכלל את דרכי ההתבוננות שלנו. נלמד לנתח יצירות דו ממדיות ותלת ממדיות באמצעות הכרות עם אמצעים אמנותיים על מנת להבין את משמעותן.
לאחר מכן נגיע ללימודי אמנות מודרנית ועכשווית, נעמיק ונלמד על זרמים ויצירות כאשר ידע זה יבוא לידי ביטוי במבחן הבגרות בשנת הלימוד האחרונה בכיתה יב.
אילוף כלבים
המגמה כוללת לימודים עיוניים ולימודים מעשיים.
הלימוד העיוני מתמקד בתכנים ביולוגיים ווטרינריים, כמו: אבולוציה והתפתחות הכלב, אנטומיה, גזעים, טיפוח הכלב, פתרון בעיות ומחלות הכלב.
הלימוד המעשי בכיתה י כולל שעתיים לימודיות עם מדריך מוסמך בתוך בית הספר, אשר מתמקד בנושאים: תרגילי משמעת בסיסיים, הגנה ושמירה, חיפוש חומרים שונים, תרגילי מכשולים.
בכיתה יא מתנסים בטיפול וטיפוח הכלבים ומתעמקים בעבודה עם כלבי נחיה.
הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים
הלימודים במגמה מעניקים בסיס של ידע עיוני והתנסותי בתחום הנדסי מבוקש הנמצא בחזית הטכנולוגיה העילית, ויכולים לשמש כשער כניסה מעולה לתלמידים המבקשים להשתלב בתעשיית ההיי-טק בתחומי האלקטרוניקה והמחשבים כמהנדסים, כהנדסאים או כטכנאים.
הפרויקטים המבוצעים על ידי תלמידי המגמה עוסקים במגוון רחב של תחומים מעולם האלקטרוניקה וביניהם ניתן למנות – מערכות תקשורת וידאו ואודיו, רובוטים, תקשורת מחשבים ומערכות בקרה ושליטה.
הנושאים הנלמדים בלימודי היסוד למגמה מקנים לתלמיד תשתית ידע רחבה וכוללים בין השאר: תורת החשמל, אלקטרוניקה תקבילית, אלקטרוניקה ספרתית, מערכות ספרתיות, מחשבים ומיקרו-מעבדים, רכיבים מיתכנתים, תכנות בשפת #C ושפות עיליות אחרות.
בוגרי המגמה הזכאים לתעודת בגרות יוכלו להמשיך את לימודיהם במוסדות להשכלה גבוהה. אלה שצברו 5 יח"ל במקצוע אלקטרוניקה ומחשבים עשוייים לקבל מקדם הטבה (בונוס) בחישוב ממוצע ציוני הבגרות. בוגרים שיבחרו ללמוד בפקולטות להנדסת חשמל-אלקטרוניקה עשויים לקבל פטורים מקורסים מסוימים בהסתמך על לימודיהם במגמה.
למען חידוד נושא קבלת בונוס נדגיש שקבלת מקדם הטבה (בונוס) בגין מקצוע המגמה משתנה בכל מוסד להשכלה גבוה. באחריות התלמיד להיכנס לאתרי הרישום במוסדות להשכלה גבוהה ולבדוק את הנושא. משרד החינוך לא אחראי על קבלת מקדם ההטבה (בונוס) במוסדות להשכלה גבוהה, או הענקת פטורים מקורסים באקדמיה.
בוגרי המגמה יכולים גם להמשיך את לימודיהם לקראת תואר הנדסאי מדופלם או טכנאי מדופלם טרם גיוסם לצה"ל במסגרת העתודה הטכנולוגית.
המידע מתוך משרד החינוך
מגמת תיירות
ענף התיירות במאה העשרים ואחת, הופך להיות אחד מענפי הכלכלה החשובים ביותר ברמה הלאומית וברמה העולמית. חשיבות זו באה לידי ביטוי במחזור ההכנסות הלאומיות, בתעסוקה ובפיתוח תשתיות ושירותים.
ישראל היא מדינה בעלת פוטנציאל גבוה מאוד לפיתוח תיירותי, פוטנציאל שטרם מומש במלואו.
נושאי הלימוד במגמה בבתי הספר כוללים תכנים מגוונים. במסגרת המקצוע העיוני "תיירות" המטרה הראשונה היא ליצור אצל הלומד בסיס עיוני רחב בהכרת נושא התיירות לתחומיו השונים: הגדרת התיירות וסוגיה, הקשר בין תחום התיירות לבין הגידול בזמן הפנאי והתפתחות הנופש לסוגיו, הכרת גורמי המשיכה התיירותיים של ישראל, הכרת האתרים התיירותיים ופיתוח ענף המלונות ושירותי האירוח, כל אלה בשילוב סיורים בארץ
וביקורים באתרים ובאטרקציות תיירותיות.
הלימודים במגמת תיירות מהווים בסיס להמשך לימודי תעודה מקצועיים נוספים, כמו מורה דרך או מלווה קבוצות, או להמשך בלימודים אקדמיים. הלימודים מקנים, לעומדים בהצלחה בבחינות, תעודת מפעיל תיירות נכנסת לישראל מטעם משרד החינוך.
למה תיירות?
- תיירות – ענף כללי חשוב ביותר ברמה לאומית ובין לאומית!
- לישראל פוטנציאל תיירותי גבוה שטרם מומש במלאו!
- לענף התיירות נדרש כוח אדם בעל ידע נרחב ומיומנות גבוהה!
- תיירות – מקצוע רב-תחומי המתפתח גם כתחום דעת אקדמי!
- הלימודים במגמת תיירות ופנאי חווייתיים ומרתקים!
- בנוסף לתעודת בגרות מאפשרים הלימודים במגמה קבלת תעודת הסמכה מקצועית!
בוגר התמחות ניהול תיירותי יכול להשתלב במקצוע במשרדים מארגני תיירות נכנסת לישראל סוכנויות נסיעות.
מטרות הלימודים במגמת תיירות:
- הענקת בסיס לימודי אקדמי לתלמיד בתחומי ידע בין-תחומיים מן המדעים השונים, כמו: גיאוגרפיה, לימודי ארץ ישראל, היסטוריה, שיווק וניהול. בסיס לימודי שיהווה תשתית חיונית להמשך לימודים אקדמיים.
- העמקת הידע התאורטי בתחום התיירות.
- הכרת תופעות תיירותיות חשובות.
- רכישת מושגים והכרת מודלים המקובלים לתיאור או להסבר של אירוע.
- תפיסה של תופעות תיירותיות בזיקה לעבר ולהווה.
למה זכאים הבוגרים?
זכאים לתעודת מפעיל תיירות מטעם משרד התיירות.
מגמת גיאוגרפיה, אדם וסביבה
תחום דעת "גאוגרפיה אדם וסביבה" נלמד בכל המגזרים כמקצוע בחירה בכיתות י – י"ב.
"גאוגרפיה אדם וסביבה" הינו מקצוע ייחודי במערכת החינוך בהיותו בעל ראיה אינטגרטיבית, המאפשרת לבחון ולנתח תופעות ותהליכים במרחב בהיבטים שונים תוך התבוננות רחבה ורב כיוונית ותוך העלאת סוגיות אקטואליות מרכזיות בתחומי הסביבה, החברה, הכלכלה, התרבות והתכנון האזורי.
במהלך ההוראה מושם דגש על ניתוח מרחבי המבוסס על מיפוי מקוון, שימוש במערכות מידע גאוגרפיות (GIS) ובמגוון מקורות מידע מתוקשבים המאפשרים בזמן אמת מעקב, עיבוד, ניתוח והסקת מסקנות אודות השינויים המהירים המתרחשים בעולם.
הוראת "גאוגרפיה אדם וסביבה" העוסקת ביחסי הגומלין בין האדם למרחב יוצרת הזדמנות לעיסוק במיומנויות חברתיות ורגשיות ובערכים סביבתיים, חברתיים ותרבותיים כגון:
טיפוח ערכי אהבת המולדת, תוך יצירת מחויבות ואחריות לישראל ולמדינה.
טיפוח ערכי סביבה, תוך יצירת ערכי כבוד לטבע ולנוף, לפיתוח קיימות וסביבה ירוקה ולאימוץ אחריות ואזרחות פעילה למען הסביבה.
טיפוח ערכים חברתיים והומניטאריים, תוך הבנת מצוקות חברתיות במרחבים שונים וחינוך לאזרחות פעילה ולחשיבה ביקורתית.
בחטיבה העליונה, תכנית הלימודים ב"גאוגרפיה- אדם וסביבה" היא בהיקף של חמש יחידות לימוד כמקצוע מורחב לבגרות. שלוש יחידות ליבה ושתי יחידות התמחות כמפורט להלן: במסגרת יחידות הליבה (60%): נלמדים הנושאים: "הגאוגרפיה של ארץ ישראל, הגאוגרפיה של המזרח התיכון" ונתי"ב – ניתוח תופעות יסוד במרחב (חבל ארץ שלא נלמד). במסגרת ההערכה הבית ספרית (40%) נלמד אחד מתחומי התמחות אלה: "הפיתוח והתכנון המרחבי" או "האדם במרחב החברתי-תרבותי" או "כדור הארץ והסביבה". מומלץ ללמד את תחום ההתמחות בשילוב תהליכי חקר ומסלול הסייבר הגאוגרפי.
נלקח מתוך אתר משרד החינוך
מגמת ניהול עסקי - מסלול טכנולוגי
מגמת "ניהול עסקי" מקנה לבוגריה השכלה רחבה בהבנת הארגון, ניהולו ומקומו במשק הכלכלי, תוך כדי שימת דגש על משאבים מרכזיים בארגון: תחום ניהול המשאב האנושי והתחום המסחרי והפיננסי.
מקצועות הלימוד של המגמה משלבים נושאי רקע שונים היוצרים אצל הלומד ראייה הוליסטית של תחום הניהול העסקי. בין מקצועות הלימוד נכללים: חשבונאות, התנהגות צרכנים, תקשורת שיווקית. כמו כן, מקצועות הלימוד של המגמה משלבים את: תורת הארגון,מנהיגות, קבלת החלטות, יזמות, תרבות ארגונית, מבוא לכלכלה, מימון, ייחסי עבודה וניהול משאבי אנוש.
בפני תלמידי המגמה ניתנת האפשרות להתמחות באחת משלושת ההתמחויות: ניהול משאבי אנוש, חשבונאות או ניהול השיווק.
מטען הידע הרחב שנרכש על ידי הבוגרים, מאפשר להם המשך לימודים באקדמיה בתחומים: כלכלה וניהול, מינהל עסקים, שיווק, חשבונאות, ניהול משאבי אנוש, ייעוץ ארגוני ועוד.
הבוגרי המגמה יוכולו להמשיך לימודיהם להסמכה מקצועית בכיתות י"ג בהתמחויות: מינהל רפואי, מנהל משפטי, חשבונאות וחשבות שכר. לבוגרי התמחות שיווק וקידום מכירות ניתנת האפשרות להמשיך את לימודיהם במגמת ניהול עסקי או במגמת הנדסת תעשיה וניהול. הלימודים במגמה הם חווייתיים ומשלבים בתוכם לימודים עיוניים והתנסות בטכנולוגיה לעיבוד וניהול מידע בארגון. כחלק מהחובות הלימודיים, התלמידים מבצעים עבודת חקר תוך כדי שילוב תוכני הלימוד במגמה, ועל ידישימוש באמצעים וטכנולוגיות דיגיטליות ומאגרי מידע מתוקשבים, תוכנות ייחודיות,עבודה בקבוצות דיון מתוקשבות, סיורים לימודיים והרצאות מומחים.תלמידים רבים מבצעים את עבודת המחקר מחוץ לבית הספר, בסביבת עבודה אמיתית של ארגון ציבורי, מיסחרי או מפעל תעשייתי.
רציונל
עולם העסקים המודרני מתאפיין ברמת תחרותיות גוברת, שינויים תכופים בתנאי השוק וצורך בראייה עסקית רב תחומית. בעולם זה הופך המשאב האנושי לנכס מרכזי בכל פעילויות הארגון. הטמעת ידע עיסקי במסגרת לימודי מדע וטכנולוגיה נועדה לתת מענה הן לדרישות הגוברות של המשק הישראלי למקצועות טכנולוגיים והן לצורכי הלומד שירצה להשתלב בעולם של משק מתקדם. מודעות לנושא הניהול העסקי תתרום לפיתוח תרבות ארגונית, תחנך לערכים ונורמות שישפרו את ביצועי הארגון ויתרמו לשיפור חוסנה של המדינה.
המידע מתוך משרד החינוך